четверг, 17 мая 2012 г.

Перелічити організяційно-технічні заходи щодо недопущення забруднення нафтою при бункеровочних операциях.

Як треба проводти бункерувальні операції: всю відповідальність за виконання на судні комплексу заходів щодо запобігання забруднення моря в процесі бункерування несе капітан судна.
Старший механік відповідає за організацію та проведення на судні бункерувальних операцій, операцій з паливом, маслом і нефтесодержандамі водами, виконання заходів щодо запобігання забруднення моря нафтою, дії підлеглих осіб. Зазвичай відповідальною особою при операціях з паливом призначається третій механік, при операціях з маслом – другий механік, при операціях з нафтовмісними водами – вахтовий механік.
За рішенням старшого механіка, особа відповідальна за бункерування, може звільнятися від вахти на період бункерування.
Для забезпечення бункерувальних операцій в розпорядження відповідальної особи за бункерування повинні виділятися члени машинної команди.
Призначення осіб, що у бункеровке, в кожному випадку, здійснюється наказом капітана судна. З наказом всі учасники бункерування знайомляться під розпис. Всі учасники бункерування повинні знати систему прийому палива.
Слід, по можливості, не допускати змішування різних партій палива, розміщуючи все наявне на борту паливо в можливо меншу кількість танків або завантажуючи нову партію бункера в порожні танки або, принаймні, з танки зі зниженою кількістю палива.
Там, де неминуче змішування значних партій бункера, що знаходить на борту, зі свіжими партіями палива необхідно отримати консультацію служби ТЕФ судноплавної компанії.
Під час бункерівочних операцій слід зробити нижченаведені заходи безпеки, щоб уникнути забруднення навколишнього середовища і наступних штрафних санкцій.
Якщо бункерування відбувається біля причалу, то слід регулярно перевіряти, щоб швартови були добре натягнуті і вірогідність зрушення судна була зведена до мінімуму. Коли проводитися бункерування з баржі, повинні бути вжиті ті ж заходи обережності для швартових баржі.
Бункеровка повинна починатися при мінімальній шнормальна швидкість подачі. Рекомендовано максимально допустима інтенсивність подачі палива повинна становити:
- 250 м3 / год для важкого палива;
- 100 м3/год для легкого палива.
При виборі інтенсивності подачі палива слід враховувати в’язкість і температуру прийнятого палива, кількість одночасно відкритих для прийому танків, температуру зовнішнього повітря та забортної води.
Перед закінченням заповнення танків швидкість подачі знову повинна бути знижена. Попередження бункерувальник про зниження швидкості має бути подана завчасно. Закінчення заповнення танків подвійного дна, якщо це можливо, повинно здійснюватися самопливом з діптанків. У випадку, коли повинні прийматися одночасно два різних сорти бункера, слід почати з прийому одного сорту і тільки після отримання підтвердження, що паливо цього сорту надходить у призначений для цього танк, можна починати приймання іншого сорту.
Під час прийому палива слід перевіряти всі бункерні танки і переконатися, що паливо надходить у призначені для цього танки. Через 15-20 хвилин після заповнення танка і закриття прийомних клапанів необхідно перевірити в ньому рівень. Зміна рівня вказує на ненадійність закриття клапанів.
Слід регулярно контролювати рівні бункера в танках, щоб забезпечити обумовлену з баржею швидкість бункерування. Коли з баржі надходить інформація, що подача палива закінчена, відповідальний за бункерування механік повинен переконатися, що бункерування до відповідного танк припинилася.
Переливний танк (якщо такий є) повинен залишатися напоготові, щоб прийняти будь-яке надмірне паливо в кінці бункерування.
Віддача шлангів проводиться тільки після їх осушення та закриття січних клапанів на приймальні магістралі. При цьому під з’єднанням бункеровочного шланга і фланцем суднового приймального трубопроводу повинен бути встановлений порожній піддон. Відразу після віддачі шлангів на фланець приймального патрубка необхідно встановити заглушку. Прибирання робочих місць в районі станції прийому палива та / або масла проводиться відразу після віддачі бункеровочного шланга.
У разі розливу палива відповідальний за бункерування механік зобов’язаний:
- Негайно зупинити прийом палива;
- Повідомити про факт розливу вахтового помічника капітана;
- Вахтовий помічник капітана оголошує тривогу «Ліквідації розливів нафти» (ЛРН). Вживаються всі можливі заходи щодо недопущення потрапляння нафтопродуктів за борт.
Члени екіпажу виконують свої обов’язки згідно розкладу по тривозі «ЛРН».
Дії екіпажу перед бункеруванням:
Старшому механіку необхідно ретельно планувати кожну бункерування і слідувати наступним рекомендаціям:
- Визначити, які цистерни (танки) будуть задіяні у процесі бункерування. При цьому слід упевнитися, що вони є максимально порожніми (настільки, наскільки це можливо). Дуже важливо дотримуватися наступного правила: «Не можна змішувати палива різних бункеровок, слід уникати їх змішувань за будь-яких ситуаціях»;
- Повідомляє постачальника, що в процесі бункерування буде проводитися відбір проб палива з подальшим аналізом «представницької» проби в лабораторії незалежної організації і пропонує йому бути присутнім (прийняти участь) у відборі проб палива;
- Заповнює бланк (форму) з відбору «представницької» проби і пропонує представнику постачальника її підписати. При цьому слід звернути увагу на те, щоб представник постачальника був повністю ідентифікований, тобто відома особистість представника та найменування компанії, яку він представляє. Якщо представник постачальника відмовляється освідельствовать відбір «представницької» проби, то цей факт повинен бути зафіксований відповідним записом у вахтовому машинному журналі. Крім того, повинен бути поданий письмовий протест;
- Заздалегідь готує контейнери (пляшки) для проб палива та етикетки (наклейки) для них, проте заздалегідь їх не заповнює. У зв’язку з тим, що по завершенню бункерування судно може відразу знятися в рейс, також заздалегідь готує пакувальну коробку для пересилання пляшок з пробами в лабораторію;
- Заповнює супровідний бланк звіту який надсилається разом з пробами палива.
Перед початком подачі бункера повинно бути отримано письмове підтвердження «Bunker Delivery Recept» від постачальника, в якому мають зазначатися, принаймні, наступні характеристики палива: щільність, в’язкість, вміст води, температура спалаху і температура, при якій буде проводитися постачання палива на борт судна. Остання характеристика необхідна для розрахунку кількості прийнятого палива.
Механік, призначений відповідальним за бункерування, повинен тісно співпрацювати з іншими механіками і палубними офіцерами. Повинна бути налагоджена чітка й ефективна зв’язок серед членів екіпажу, які беруть участь у цій операції.

1 комментарий:

  1. Спасибо, познавательно и необходимо для изучения

    ОтветитьУдалить